#DBPalma14

Äntligen har jag tid och ork att uppdatera er om förra helgens fantastiska händelser i Palma tillsammans med Daisy Beauty – trots att jag bara har jobbat en kortvecka sedan jag kom hem är jag helt och hållet slutkörd och har i princip däckat så fort jag kommit hem… Här kommer bildspam från resan, info från konferensdagen kommer i ett separat inlägg för att hålla det lite mindre långt.

26 beautynördar på en och samma buss!

Hotellrummet

Tjusigt badrum, tyvärr med läckande duschvägg

Utsikten över hamnen från hotellets frukostbalkong

På fredagen landade vi i soliga Palma och tog en gemensam buss från flygplatsen till Hotel Mirador som låg ca 20 minuter promenad från centrum av stan, med utsikt mot hamnen. Fräscha rum, fantastisk frukostbuffé och vacker utsikt! Efter incheckning gav vi oss ut på stan, käkade lunch, och spanade lite på shoppingutbudet (jag hittade en KIKO-butik, woot!), sedan tog jag, mamma (som var mitt resesällskap) och Tina en välförtjänt öl i hotellbaren innan vi gjorde oss i ordning för kvällens middag som intogs med delar av gänget på en trevlig italiensk restaurang vid namn Piccola Italia där jag åt fantastisk glutenfri pasta. Tycker att alla restauranger borde ha glutenfri pasta!

Hotellbars-öl med Tina!

Pizza- och pastafest till middag på italienska restaurangen Piccola Italia

Söndagen var beach-dag! Jag, mamma, TinaCillaJenniferAida, fotografen Sara samt läsarna Anna, Lisa och Ulrika tog taxi till Iletas som ligger ca 1 mil från Palma, och parkerade oss på playan i solstolar under parasoll. 34 grader i skuggan, 26 grader i vattnet, sangria i plastmuggar, gassande sol och paella till lunch, det var med vemod vi lämnade stranden kan jag ju säga. Hit vill jag definitivt åka igen! På kvällen gick vi till en tapasrestaurang som heter Pata Negra, som hade jättegoda, lite annorlunda och prisvärda tapas på menyn – rekommenderas starkt! Vi rundade av med Mojitos på hotellbarens uteservering.

Illetas beach

Man kan ha det sämre!

Spana in fina solhatten på bordet som jag fyndshoppade för €4!

Una vaso de Sangria, por favor!

Glada tjejer i medelhavet! Cilla, Aida och Anna

Hittade ett fantastiskt gott Crianza-vin från Mallorca på Pata negro, köpte med mig en flaska hem i taxfreen

Best. Tapas. Ever!

Tina + mojito = sant!

På måndagen gick inte flyget tillbaka hem förrän kl. 19, så efter att vi hade checkat ut tog vi en sista vända på stan. Vi gjorde ett återbesök på KIKO, spanade in skönhetsutbudet på El Corte Inglés (typ som Åhléns), hittade en liten skönhetsbutik vid namn Beautik som hade märken som NYX, Sleek och Real techniques, hittade en MAC-butik som redan hade fått in kollektionerna A novel romance och The Simpsons, tog ett Sangria pit-stop, åt italienskt till lunch igen och hann med en sista minuten-sangria på hotellet innan det var dags att flyga tillbaka till Sverige.

Makeup galore! Hos KIKO hittar du ögonskuggor, ögonpennor, läppstift, nagellack, färgglada mascaror och sjukt mycket mer, priserna ligger mellan €2 och €9 per produkt.

Hos Beautik hittade vi Sleek, Real techniques och NYX (ungefär samma priser som i Sverige)

Sangria-paus!

Risotto med fyra sorters ost. Var glad att jag hade ätit denna till lunch när vi satt på flyget, då SAS endast serverade alkohol, gluten och chips i ätbar väg…

Gigantisk skönhetsavdelning på El Corte Inglés! Här inne rymdes bland annat en hel Sephora-butik.

Sista sangrian innan hemfärd var också den godaste, serverades i hotellbaren.

Jag hade verkligen en fantastisk långhelg i Palma, jag fattar varför det här är en av Kickis favoritstäder! Mysig atmosfär, härliga sol- och bad-ställen, trevliga människor, bra mat och bra shopping. Och resesällskapet gjorde det så klart ännu bättre, finns inget bättre än att få hänga flera dagar i rad med andra skönhetsnördar! Tusen tack till Daisy Beauty för ert bästa event hittils, det här kommer jag att leva på länge =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...