Pressvisning: Nylansering av Vision haircare i Sverige

I torsdags hade hårvårdsmärket Vision en visning för att relansera märket i och med sina nya design på förpackningarna. Märket, som är framtaget i Sverige för de behov som svenskt hår har, har funnits i 9 år och säljs på över 1400 frisörsalonger och salongsanknutna webshopar.

 

1



Märket grundades i Varberg av frisörerna Reijo och Jonas. Idén bakom Vision haircare är att ta fram produkter som är anpassade för det svenska klimatet och svenskt hårs behov. Alla produkter är tillverkade i Sverige vilket gör att priserna kan hållas låga, miljön skonas och ger snabba leveranstider. Namnen är enkla så man ska förstå vad produkten är till för, och de produkter som inte säljer bra plockas helt enkelt bort från hyllan till förmån för nya produkter som efterfrågas av marknaden.

 

3
Jonas och Reijo, grundare av Vision haircare, pratade lite om märkets idé och visioner

 

4
Stylisten Viktoria gav tips och fixade håret på de som ville



På plats fanns även stylisten och teknikern Viktoria som pratade hårtrender för våren och sommaren – kortkort eller långtlångt är det som gäller i år – och kunde även svara på frågor och styla håret om man så önskade. Jag frågade henne lite om tips för att liva upp en vanlig tofs när man har långt hår som jag har, och hon fixade till en frisyr med lite mer höjd på huvudet genom att tupera och använda sig av Volume spray, som fönas in i håret för att ge volym och struktur, och Styling spray, som fixerar håret.

 

5

 

2

 

6

 

7



Vi fick botanisera bland sortimentet och välja ut produkter som vi ville ta med hem och testa – jag har redan provat Brown dry shampoo som jag har recenserat här – och det ska bli spännande att dyka lite djupare ner i märket. Produkterna doftar oerhört gott och har en human prislapp på 129-169 kr/st, online kan du shoppa märket bland annat hos Bellbox och Styleonline.

In English: Went to a press event for the re-launch of Swedish hair care brand Vision haircare last week. It’s developed in Sweden, for Swedish hair needs, and is sold at salons only. The concept behind the brand is to produce simple yet effective products adapted for the Swedish climate at a fair price without having to compromise the quality. I’ve got some samples with me home so I’m looking forward to exploring this brand further!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
||||| Like It 0 Gilla! |||||

8 comments to Pressvisning: Nylansering av Vision haircare i Sverige

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>