Kategorier

Arkiv

Annons

Annons

Annons

Åbokryssning med Daisy Beauty

I lördags morse klockan 06.30 mötte jag upp ett stort gäng bloggare och Kicki från Daisy Beauty på Viking lines färjeterminal vid Slussen i Stockholm för att kliva ombord på en 23-timmarskryssning med nya fartyget Viking Grace i skönhetens tecken.

 

11

 

25



Dagen drog igång direkt i konferensrummet där vi fick frukost och Kicki pratade lite om Daisy Beauty, tidningen, sajten och eventen, och rundade av med lite trendspaning för våren och sommaren 2013. Jag har varit med på samtliga kryssningar sedan Daisy Beauty drog igång sina kryssningsevent, och nytt från och med i år är att Daisy Beauty även kommer att anordna kryssningsevent för sina läsare! I april bär det av, och i priset kommer samma moment som denna kryssning att ingå.

 

27
Anmäl dig till Daisy Beautys läsarkryssning den 13/4 här!

 

24
Trend vår/sommar 2013



Sedan tog Therese Jirving från Kraft group över och pratade om hudvårdsmärket Comfort zone, som används på SPAn världen om och även på SPAt ombord på Grace. Det är ett familjeägt företag i Italien som gör all sin forskning och produktutveckling in house, och det är ett stort fokus på att använda så mycket ekologiska och naturliga produkter som möjligt. Fokus lades på den nya serien Skin regimen, som jag skrev om för ett par veckor sedan.

 

10
Therese Jirving pratade Comfort zone

 

23
Active pureness är en av Comfort zones många serier



Jag och Emelie delade hytt, och medan hon fick ansiktsbehandling på förmiddagen passade jag på att vila litegrann i den grymt sköna sängen i vår hytt. Klockan 11 var det dags för lunchbuffé, och efter det fick vi en liten guidad rundtur på fartyget, vars interiör är designad av Vertti Kivi. Temat är organiska former och diamantmönster, och hisshallarna är smart färgkodade så man vet i vilken del av fartyget man befinner sig utan att behöva titta på en karta. Grace har 4 restauranger, 4 barer/klubbar, skryter med världens största flytande Tax free-område (där vi bland annat hittar en tunnformad whiskyavdelning, och skönhetsmärken som Philosophy, Chanel, Givenchy, Dior, Tom Ford m.fl.), har ett SPA och ett stort konferensområde. Jag blev verkligen förtjust i interiördesignen på båten, som var olika i varje del av fartyget men som på ändå något vis hängde ihop med varandra, och hela fartyget kändes modernt, fräscht och välkomnande med service minded personal.

 

26
Vår premiumhytt

 

17

 

7

 

14

 

9

 

16

 

15

 

18

 

22

 

21

 

20

 

19



På eftermiddagen var det dags för min ansiktsbehandling på SPAt, och jag som alltid brukar hålla tider lyckades missa min tid med en halvtimme. Som tur var så var SPA-tjejerna väldigt tillmötesgående och ordnade en ny tid åt mig fast det inte fanns några egentligen – det kallar jag service minded! Det var otroligt skönt att få bli ompysslad med ansiktsprodukter, ansiktsmassage och härliga dofter under en halvtimme, och SPA-terapeuten Annika var otroligt duktig och proffsig. Det enda negativa var att när man låg där och var så avslappnad så kände man av att man var på en båt, det liksom vibrerade väldigt lätt och brummade – något man inte kände av på resten av fartyget. I alla fall, jag lämnade SPA-avdelningen med persikohy och avslappnade axlar och begav mig tillbaka till konferensavdelningen för kvällens sista presentationer.

 

6

 

4



Therése Olsson från Oriflame höll en spännande presentation om företagets historia, välgörenhetsarbetet med SOS barnbyar och förstås några av vårens nyheter. Oriflame har ett enormt produktsortiment med många nyheter som kommer löpande, men Thérese valde att lyfta fram samarbetet med Demi Moore, nya mascaran Volume build (i butik 20 mars), kombinerade läppstift/glosspennan Lip impact crayon samt anti-cellulitprodukten Perfect body Anti-cellulite attack.

 

13
Thérese Olsson från Oriflame

 

5
Några av vårens produktnyheter från Oriflame



Avslutningsvis fick Glossybox VD Marcus Hartwall ordet, som berättade om arbetet bakom Glossybox, företagets historia och en nyhet som kommer att lanseras inom kort – The man box, för skönhetsintresserade män som vill testa en box med produkter varje månad. Spännande som bara den!

 

12
Marcus Hartwall, VD för Glossybox, berättade om arbetet bakom den populära boxen som har 25000 prenumeranter här i Sverige i dagsläget.



Kvällen avslutades med trerättersmiddag på À la carte-restaurangen Oscar. En hel del av oss var rätt slut efter det pga den tidiga ombordstigningen, så jag och Emelie tog en tidig kväll och umgicks lite på hytten istället. Morgonen därpå åt vi frukost tillsammans innan det var dags att kliva av igen klockan 06.30. Ett supertrevligt och givande dygn, jag önskar bara att jag hade haft tid att umgås mer med allihopa för vi var ett stort gäng, och det var mycket på schemat trots att det var rätt mycket fri tid inplanerad. Tusen tack, Kicki, Daisy Beauty, Viking Line, Comfort zone, Oriflame och Glossybox för en grymt trevlig resa som jag gärna skulle göra om igen!

 

1

 

2

 

3

 

In English: Went on a 23 hour beauty cruise organized by magazine Daisy Beauty this weekend! The ship was Viking Line Viking Grace, a beautifully designed, comfortable and enjoyable ship, and we got a facial at the SPA who used Comfort zone products, learned more about brands Comfort zone, Oriflame and Glossybox, and had some great food together and a really good time. 

Dela:
  • Twitter
  • Facebook

6 kommentarer till inlägget Åbokryssning med Daisy Beauty


Lämna en kommentar

  

  

  

Du kan använda följande HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>