Pressfrukost: Kicks hösten 2012

I torsdags morse bjöd Kicks in till pressfrukost för att prata om höstens nyheter i butikerna. Det bjöds på en ekologisk frukost, och jag fick tillfälle att umgås med härliga Helena, Tina, Des, Delinda, Elin och Kristina.

Som vanligt började presentationen med en snabbgenomgång av årets Beauty report, som i år har genomförts på en oberoende grupp kvinnor i Sverige, Norge och Danmark istället för på enbart Kicks kunder som tidigare. Resultatet visar bland annat att för de flesta kvinnor är skönhetsrutinen något som gör att man känner sig piggare, gladare och snyggare, och de största problemen som kvinnor vill korrigera med hjälp av skönhetsprodukter är mörka ringar under ögonen, pigmentförändringar och förstorade porer. Reklam är fortfarande en viktig grund till att testa nya produkter, men även skönhetsexperter i tidningar och bloggare har stort inflytande.


10



Sedan presenterades höstens stora produktnyheter inom doft och hudvård. Kicks valde att bland annat lyfta fram parfymerna från Rochas som gör återtåg här i Sverige, John Varvatos nya herrdoft Vintage som kommer i en grymt snygg flaska och James Bond-doften som lanseras exklusivt som golden edition på Kicks. Det pratades också om kändisfavoriten GlamGlow, som är en lermask som ska djuprengöra och ge lyster, stylingprodukter från Blow och nya Z-Pore instant pore refiner från Goodskin labs.


11
Kicks body care


2
Lemon curd-serien doftar godast i min näsa



Kicks fortsätter även att satsa på produkter under sitt eget märke, och i butik sedan en tid tillbaka finns nu Kicks egna hudvårdsprodukter i 6 olika doftserier: Clean laundry, Chocolate toffee, Lemon curd, Pink punch, Rhubarb strawberry och Vanilla coconut, och produkterna kommer som body cream, body lotion, hand cream, body scrub och Shower & Bath. Priserna ligger mellan 49 och 89 kr/st, tyvärr var de flesta lite för syntetiska i doften för min smak men jag blev riktigt förtjust i syrliga Lemon curd-serien.


9
Hela makeupdisplayen


5
Större delen av sortimentet (borstarna ni ser på bilden kommer att lanseras så småningom. Jag tjyvkände på dom och är väldigt förväntansfull!)


6
Ögonskuggor


7
Läppglans på tub


8
Nagellack (10 ml)


4
Jag föll som en fura för oerhört vackra lacket Jewel of denial


3
Tina passade på att bli mejkad med de nya produkterna av en av Kicks duktiga makeupartister



Det bästa sparades förstås till sist: den stora nyheten hos Kicks i höst är att de lanserar ett komplett makeupsortiment. Hurra! Under vecka 40 landar produkterna i butik, med allt från 27 nyanser av ögonskuggor, 15 nyanser av läppstift, 5 foundationnyanser (varav en riktigt ljus, score!), två mascaror, 25 läppglans, 6 rouge, ögonpennor, eyeliners med mera. Konceptet är hög kvalitet till ett bra pris, och mina tankar förs direkt till Sephoras egna makeupsortiment när jag ser dessa. Oerhört pepp på denna serie! Det lanseras även nagellack i 10 ml-flaskor, som är en mer permanent serie nagellack, medan minilacken som fortfarande kommer att finnas kvar med mer säsongsbetonade trendnyanser. Priserna på produkterna i makeupserien kommer att ligga på plånboksvänliga 69-149 kr/st.


1



Vi fick med oss massor med produktprover hem, allt från dofter till hudvård till Kicks egna produkter, och jag är så nyfiken att jag kan spricka på det mesta. Här ska testas, något särskilt ni är sugna på att se swatches på eller läsa recensioner om?

In English: On thursday, I attended a press event where Swedish beauty chain store Kicks presented their news for fall. The big  new launch is Kicks’ own complete makeup range that will be available in october – super excited about the products! The range reminds me of Sephoras’ own brand and looks really promising.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
||||| Like It 0 Gilla! |||||

25 comments to Pressfrukost: Kicks hösten 2012

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>